| RPG | Setterh | Świat | Dawne księgi | Dawne miejsca Mocy |

Dawne miejsca Mocy

Są to zapiski z wielu Dawnych Ksiąg wybrane przez uczonych zajmujących się historią i Mocą.

Przed wiekami, w czasie gdy Imperium Hagorskie istniało już od tysięcy lat, ludzie potrafili wykorzystywać pewne miejsca, w których z przyczyn naturalnych, lub w wyniku skomplikowanych obrzędów pojawiała się Moc.

Miejsca te miały różna trwałość. Najbardziej znane, to Hagorskie Kamienne Wzgórze (nazwa pochodzi z języka elfów, ale od lat używane jest tłumaczenie). Miejsce to zostało stworzone w Dawnych Czasach przez Magów. Znajdowała się tam jedna z trzech wież Eaty-Al-Nardil. Starożytnego miasta, którego czasy świetności minęły przed trzema tysiącami lat. Później miejsce to traciło powoli Moc. Było to miejsce naturalne, w którym poprzez rytualne obrzędy, oraz kontakty z bogami siła Mocy została zwiększona. Po Wielkiej Wojnie na początku naszej ery przez długi czas nikt nie zajmował się tym miejscem. Później wielu szaleńców próbowało na gruzach Eaty stworzyć nowe miejsce mocy. W roku 34, kiedy to istniał już Tangor, wojska ówczesnego władcy CeRiona II zniszczyły budowle, w których mieściły się koszary wojsk barbarzyńskich. Znaleziono wtedy także ślady p dawnych kultach. Przez kolejne lata w tym miejscu mieściły się różne kaplice. Kamienie po Eacie zostały rozgrabione. Trzęsienia ziemi, które zdarzyły się około 1900 lat temu, spowodowały, że miasto prawie całkowicie zniknęło z powierzchni Setterh. Pozostały tylko fundamenty, w miejscu gdzie dawniej była wieża. Kilkaset lat temu w miejscu tym stała dosyć duża osada, miasteczko z drewnianymi domami. Mieszkali tam Mistrzowie Miecza, którzy wykuwali najlepszy oręż w tamtych czasach. Ponoć jeszcze kilka lat temu mieszkał jeden z Mistrzów, spadkobierca dawnych mieczników, który nie przeniósł się na zachód. Miecze opatrywał znakiem Eata i symbolem tego miejsca, w przeciwieństwie do mieczy wykuwanych przez Mistrzów w Anborze, których przodkowie wyruszyli z Eaty na zachód, po tym jak miasteczko zostało doszczętnie zniszczone w roku 1009.

W sąsiedniej wiosce, która nosi nazwę Eata można znaleść dzisiaj domostwa, których ściany wyłożone są prastarymi kamieniami.

Podobno w całym Setterh istniały miejsca Mocy. Wiadomo jeszcze o przynajmniej 3:

  • W Solorze istniała świątynia wybudowana w Miejscu Mocy (została zniszczona ponad dwa tysiące lat temu, razem z resztą Soloru), miejsce to prawdopodobnie nie istnieje. A na pewno w tej chwili nie ma Mocy. Było to miejsce stworzone przez elfy
  • W Nessus istniała świątynia słońca wybudowana przez niewolników w Dawnych Czasach. Możliwe, że świątynia istnieje. Nessus jest jedynym Imprerium, które istniało przed kataklizmem.
  • Prawdopodobnie twierdza na Wyżynie Słońca była miejscem Mocy. Zniszczona z woli bogów. Gdy została unicestwiona, zginęły setki tysięcy elfów, krasnoludów i ludzi, którzy starali się pokonać Magów, którzy władając Mocą, chcieli stać się równi bogom.
W tej chwili wiadomo o tym, że istnieją miejsca, o których okoliczni mieszkańcy mówią, że są przeklęte. Legendy o sile, jaką można zdobyć śpiąc w takim miejscu nie potwierdzają się, a przyniosły zgubę wielu młodzikom, którzy marzyli o sławie i bogactwach. Miejsca takie istnieją do dzisiaj w niedostępnych górach (znane prawdopodobnie krasnoludom) oraz przypuszcza się, że w Lesie Elfów istnieją takie miejsca. Na dalekim wschodzie istniały kiedyś świątynie tworzone ku czci Solorskich bogów. Możliwe że w nich także były tworzone miejsca mocy. Ale szczegółowych informacji brak.

Podróżni z zachodu przywozili wieści świadczące o tym, że na niektórych wyspach magya rozwijała się bujnie, do czasu, gdy cały świat ogarnął chaos.

Wielu uczonych badało pozostałości dawnych miejsc Mocy. I nie ulega wątpliwości, że większość z nich przestała istnieć.

Moc nie odeszła, ale stała się trudniej dostępna. Niektórzy ludzie rodzą się z darem manipulacji światem. Ale są oni nieliczni. W Nessus od setek lat kształcą się ludzie, zdolni do czarów, ale nauka ich okupiona jest wieloletnimi studiami i ciężkimi ćwiczeniami umysłu. Niektórzy kapłani do dzisiaj przechowują opisy dawnych rytuałów, które pozwalają na chwilowe stworzenie miejsca Mocy, lub na zdobycie Mocy przez śmiertelników. Większość nich wymaga jednak krwawych ofiar i grozi spotkaniem z bogami, których imiona powinny zostać zapomniane.

| RPG | Setterh | Świat | Dawne księgi | Dawne miejsca Mocy |