| RPG | Setterh | ¦wiat | Cerl | Wiara Cerlu |
|
Wiara Cerlu
G³ówni bogowie:
Cz³owiek to: cia³o, dusza i duch. Cia³o - fizyczne naczynie dla ducha i duszy Dusza - uczucia ludzkie, pierwiastek boski Duch - kieruje cia³em, wola cz³owieka. Bogowie wiosek - byli lud¼mi. Ka¿dy kto postêpuje z wol± bogów, mo¿e staæ siê bogiem. Kap³ani decyduj± o tym kto dost±pi³ do tego zaszczytu. W Cerlu ¶wi±tynie kszta³c± kap³anów. Jednak wprzeciwieñstwie do kap³anów ko¶cio³ów zachodnich i po³udniowych (Nessus), kap³ani w Cerlu s± najczê¶ciej nie tylko przedstawicielami bogów, ale tak¿e wojownikami. Jedynie na pó³nocy, w Hagorze istnieje jeden zakon rycerski, którego cz³onkowie s± kap³anami (walcz±, ucz± oraz odprawiaj± obrzêdy religijne). W Cerlu ¶wi±tynie kszta³c± osoby, które maj± do wykonania konkretne zadania. Ludzie ci s± przedstawicielami bogów. Nale¿y im oddawaæ cze¶æ. W¶ród nich s± lekarze, nauczyciele, wojownicy, osoby zajmuj±ce siê dochodzeniami, prawnicy, kap³ani przy¶wi±tynni - wszyscy ci ludzie s± kap³anami w swoich ¶wiatyniach. Najbardziej znane zakony, istniej±ce w 1667 roku:
Zakon Nehya - kap³ani, oddani Lughortowi (Lughort - Pan S³oñca). Mêdrcy, wojownicy. Najczê¶ciej zostaj± Stra¿nikami Domów. S³u¿± jako doradcy króla.
Kszta³c± wojowników - ich domen± jest walka z broni±. Rzadko który jest dowódc±. Najczê¶ciej s± to ludzie wyszkoleni w walce bezpo¶redniej. Na swoim terenie potrafi± byæ niebezpieczni. Kap³ani s± wyszkoleni w u¿ywaniu krótkiej szabli, któr± nosz± jako broñ osobist± w pa³acach i domach. Daghda - Pani Nieba Walka bez broni, tylko samoobrona. Zakonnicy Daghdy ucz± czêsto obrony dzieci szlachty - z tego ¿yj±. Oprócz tego nauka - pisanie, czytanie, filozofia. Jedna ¶wi±tynia we wschodniej czê¶ci Cerlu, u zbiegu rzek.
Aranew - Pan podziemi
Donn - Pan ¦mierci
|
| RPG | Setterh | ¦wiat | Cerl | Wiara Cerlu |
|