| RPG | Setterh | Świat | Delvon |

Delvon

Pustynny kraj położony na południowy wschód od gór Cienia. Od zachodu graniczy z Nessus. Od wschodu ograniczony jest Smoczymi Górami.
Północ stanowią równiny, oraz (na wschodzie) księstwa Sheorlańskie i Daekryńskie.

Na dalekiej północy Delvonu, niedaleko Gór Smoczych, poniżej Cerlu, znajduje się Równina Węży. Miejsce to jest omijane z daleko przez podróżnych. Jest to niewielka równina, długości może 80 mil. Żyją na niej węże, które są jadowite. I które są istotami magicznymi. Są bardzo cenione przez Magów w Nessus. Jednak jest jedno "ale", węże te giną bardzo szybko po zabraniu z tego terenu. Podejrzewa się, że ma to związek z Mocą, w której one żyją. Czasami są robione z Nessus i Delvonu wyprawy na Równinę Węży. Jednak mało kto jest w stanie wędrować po tym terenie. Moc wszechobecna tutaj, powoduje halucynacje, a także nie pozwala strzec się przed jadowitymi wężami. Ciekawostką jest to, że o ile węży jest tu bardzo dużo, to innych zwierząt się prawei nie spotyka. Tak jakby zjadały się nawzajem, bądź też nie musiały jeść.

Główne miasta położone są na zachodnio północnym skraju pustyni.
Są to: (od południa)

Brama () - położone na pustyni. (południowo zachodnia część kraju, na granicy z Nessus) Do miasta prowadzą 4 bramy. Wiele osób mówi Nessuskim.

Skała (Gort) - położone u podnóża gór Cienia (jakieś 80 km na północ od Bramy). Przez miasto przepływa rzeczka. Woda jest tu stosunkowo tania.

Transport:
pustynne konie oraz wielbłądy, większość dróg biegnie skrajem pustyni

Język:
delvoński, w niektórych miejscach (południowy zachód) także nessuski

Waluta: własna (), dodatkowo cenione jest złoto i srebro

Największą wartość mają:
woda, drewno, złoto, kamienie szlachetne

Handel: Północmy Delvon - droga handlowa między Sheorlanem a Nessus. Delvończycy utrzymują stosunki handlowe z Nessus, Sheorlanem i Daekrynem oraz Cerlem.

Religia:
Jedyny bóg: Dżerlan, bóg pustyni, Pan Piasku.

Pustynia:
Długość około 800-1000 km (z zachodu na wschód), szerokość około 500 km (z północy na południe). Oazy znajdują się w odległości około 50-80 km od miast. Miasta położone są na terenach pustynnych, wzdłuż zachodnio-północnej granicy pustyni. Odległości między miastami wynoszą około 70 km w linii prostej.

Przy najbliższych oazach czasami znajdują się wioski tubylców.

Na pustyni można spotkać:

  • karawany podróżujące z towarami pomiędzy miastami
  • Wiatr Pustyni - zbrojni z miast, ochrona emira
  • Ludzie pustyni - lud żyjący w głębi pustyni. Zdarza się że napadają na podróżnych. Walczą przy użyciu krótkich dzid oraz kindżałów
  • Sithów - potomków Sithów z Mrocznej Puszczy. Żyje ich kilku w głębi pustyni, w niektórych miejscach w Delvonie Sithowie nie są niczym dziwnym. Mimo że jest ich tu mało, nie przeszli do legendy jak w krajach północnych.

Warunki klimatyczne:
Na obrzeżach pustyni w dzień panuje temperatura od około 25 (zima) do około 35 stopni. W nocy spada do 5-10 stopni. W głębi pustyni, średnia temperatura wzrasta o około 5 stopni co 100 km. W centrum wynosi około 45 stopni w cieniu bez względu na porę roku. W nocy spada do około 1-3 stopni.

Około 150 km w głąb pustyni nie spotyka się żadnych oaz.

Na pustyni zdarzają się często burze piaskowe. Na obrzeżach spotyka się jadowite węże oraz pająki. W głębi pustyni pojawiają się różnego rodzaju zwierzęta. Żyją one w pobliżu miejsc, gdzie może występować woda, są bardzo groźne.

Mity:
W głębi pustyni znajduje się (podobno) oaza o nazwie Krew Boga. Sithowie mówią o niej "Miejscce, które nie istnieje".

Tradycje i prawa:

  1. Kobieta jest po to by służyć mężczyźnie. Kobiety i niewolnicy nie mają praw.
  2. O człowieku świadczy: umiejętność walki, blizny, honor, wytrzymałość na ból i zmęczenie.
  3. Dzieci arystokratów poddawane są próbom, jeśli ich nie przejdą są zabijane (muszą mieć dobry wzrok, być szybkie, zręczne).
  4. Szlachta ma władzę absolutną. Każde miasto rządzi się swoimi własnymi prawami.
  5. Obcy są intruzami tolerowanymi ze względu na pieniądze (i czasami ze względów politycznych).
  6. Największa kara: wydalenie z miasta, zesłanie na pustynię.
  7. Śmierć jest wybawieniem, samobójstwo skazuje zaś na potępiane i określane jako tchórzostwo
  8. Tortury standardowym sposobem uzyskiwania zeznań
  9. przestrzega się zasady: oko za oko, ząb za ząb
  10. Największa zbrodnia: kradzież wody, pozostawienie człowieka bez wody na piasku
  11. Do świątyń mogą wchodzić tylko wierni.
  12. Za świętokradztwo karze się śmiercią.
  13. W miastach urządza się publiczne walki, albo pokazy jakości broni (przeprowadzane na jeńcach)
  14. Egzekucje wykonywane są w centrum miasta w południe

| RPG | Setterh | Świat | Delvon |